Van leads genereren naar nieuwe klanten

Omzetstijging is ongetwijfeld uw doel. Maar dragen uw marketing- en verkoopactiviteiten daar ook werkelijk aan bij?
Zet u steeds meer mensen en middelen in voor marketing en verkoop, zonder dat een echt grote omzetstijging volgt?
Of heeft u juist problemen om een sterke groei op te vangen? Met business development krijgt u weer greep op uw groei.

  • One
  • Two

Meer resultaat uit uw marketing- en verkoopactiviteiten

Uw marketing- en verkoopteams houden zich bezig met het genereren en opvolgen van leads. Maar werken zij ook gericht aan de groei van uw bedrijf? Gebruikt u marketing en sales instrumenten wel optimaal hiervoor, of laat u kansen liggen? Met business development kunt u deze vragen beantwoorden.

In sales en after-sales worden bijvoorbeeld vaak bekende technieken gebruikt. Deze leveren op korte termijn klanten op, maar kunnen beperkend werken voor de groei op langere termijn. Het inzicht ontbreekt om hier wat aan te veranderen.

Waar kunt u meer verkopen?

Business development brengt groeikansen in beeld

Bij business development gaat het erom, in het krachtenveld van klanten, markten en partners groeimogelijkheden te vinden en te ontwikkelen.

Als u op basis van uw bedrijfsstrategie een business development strategie ontwikkelt, worden bij al uw marketing- en verkoopactiviteiten de groeimogelijkheden vanzelfsprekend meegenomen. U krijgt steeds meer inzicht in de markt. U ziet waar kansen liggen en heeft ook de methoden om deze kansen te grijpen.

U effectiviteit wordt sterk vergroot, doordat u met strategische partners co-branding relaties aangaat. Gerichte co-branding biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van de marketingcapaciteit van andere bedrijven en elkaar wederzijds te versterken.

  • One
  • Two

amerging pipeline

De sales pijplijn blijft vol

Klanten werven met steeds minder kosten

Uw marketing- en verkoopteams houden zich bezig met het genereren en opvolgen van leads. Maar werken zij ook gericht aan de groei van uw bedrijf? Gebruikt u marketing en sales instrumenten wel optimaal hiervoor, of laat u kansen liggen? Met business development kunt u deze vragen beantwoorden.

In sales en after-sales worden bijvoorbeeld vaak bekende technieken gebruikt. Deze leveren op korte termijn klanten op, maar kunnen beperkend werken voor de groei op langere termijn. Het inzicht ontbreekt om hier wat aan te veranderen.

Zo kan Amerging u ondersteunen bij zowel: Content Marketing, Publicaties, Expert Blogs, Branche informatie, Lead generatie, Downloads van Rapporten, Informatie aanvragen en het contact moment. Ook kunnen wij u bij de volgende verkoop stappen ondersteunen: Screening, Selecteren van bedrijven en inventarisatie DMU, Verzending van mailing,Gerichte product of Actie Mailing op naam, Telefonisch contact met Decision Maker: CEO, COO, CFO, CCO,CMO, Face to Face Meeting & Offerte Traject as wel de Retention: Opstart Project & Evaluatie Tevredenheid

Plan zelf uw omzetstijging

U wilt groeien, maar ook winstgevend ondernemen.

En bij groei is het behouden van uw winstmarge een grote uitdaging. Met de juiste business development strategie realiseert u omzetstijging op een planmatige, gecontroleerde manier. U kunt de groei voorzien en u kunt hem aan.

Dit komt, doordat u uw activiteiten schaalbaar maakt. U deelt uw capaciteit met die van andere bedrijven. Uw bedrijfsmodellen zijn op groei voorbereid. De keuze voor de volgende omzetstijging maakt u zelf.

Door de inhuur van Amerging hebben we ondanks de onderbezetting ons target binnen de tak media solutions kunnen overstijgen met 20%
Nynke de Ruiter
Amsterdam RAI